Zwemmen in de Köprüçay-rivier + waterval van Manavgat (28/7)

28 juli 2019 - Side, Turkije

Ah wat fijn: tot half negen in bed kunnen liggen. Alhoewel we het wel wat koud hebben gehad doordat wij (Mo en ik) in de stroming van de airco lagen. Het laken is wat kort, dus vanavond trek ik echt sokken 🧦 aan!

Gezellig ontbijten: Florina (gastvrouw) en Sırrı (gastheer) maken veel zelf: olijven maken ze zelf in, de jams, de sesampasta. Er is altijd thee. We krijgen de tip om een rivierpicknick bij een rivier te gaan doen.  Het is nog vroeg, dus we doen het rustig aan.

Uiteindelijk vertrekken we rond het middaguur en doen onderweg wat boodschapjes voor de picknick.  Met de beschrijving vanuit onze villa komen we een eind. Wanneer we langs een sluis komen, besluiten we hier af te dalen, daarna het water te doorwaden om op het eilandje te gaan zitten.

IMG_20190728_145910IMG_20190728_190900IMG_20190728_151020

Hier is wat meer gelegenheid om te zitten.  Gelukkig glijdt niemand uit.  Het water is lekker fris; bij de mannen kruipen de ⚽⚽ van schrik de buik in😂! Maar het is er heerlijk. We genieten van het water en de picknick en nemen natuurlijk alle afval weer mee terug. Wanneer we bijna vertrekken parkeert er een auto vlak bij de onze en besluit 1 van de 3 jongens vanaf het schuine deel van de sluis in het water te springen. Hij overleeft het en doet het daarna nog 2x! Beetje gek moet je wel zijn. Natuurlijk wil Emre ook, maar, overbeschermend als wij volgens hem zijn, mag hij niet. Nu kijkt hij ons ooit meer aan...

We gaan ook nog langs bij de waterval van Manavgat. Ook hier is het lekker koel. Wel een beetje een circus, want er lopen 2 mannen rond met papegaaien waar je tegen betaling mee op de foto mag. Ik hoop maar dat de diertjes het ook leuk vinden. Ook wij zijn minstens 3x gevraagd...

IMG_20190728_165143IMG_20190728_165604IMG_20190728_170123

Fijne koele dag vandaag gehad. Nu even rustig op een bankje in de tuin.

1. Hannah:
    28 juli 2019
    The river looks great, Esther- lovely to have some time to just chill! We've really enjoyed following your journeys this last week, especially Capadoccia where my mum visited many years ago- the troglodyte houses are so unusual, an amazing landscape. She also visited the underground town and was so pleased to see your pictures. The river with the hanging bridge was red when she visited at Easter because of the snow melt up in the mountains carrying red clay soil down in the river.
    We wish you safe travels this week!
  2. Esther S:
    30 juli 2019
    Hannah, how nice that your mum remembered some places we visited, since it has been a lot of years for her. According to Mo the river turns red because of the color the salmon gives to the river when they die during mating season. But red clay seems a logical answer too. Who knows... I am proud of you for being able to read my stories. Do you translate them or do you read them in Dutch?
  3. Hannah:
    31 juli 2019
    A bit of both, Esther-I would love to be able to say I understand them all in Dutch!