Lummelen (15/8 & 16/8)

15 augustus 2019 - Dalyan, Turkije

15/8: Mo en Emre zijn vanochtend naar een carrosseriegarage in Ortaca gegaan. Mo verwacht dat hij met een uurtje of 2 weer terug is. Ik denk persoonlijk dat het langer gaat duren en ben niet van plan om bij het hotel te wachten.

Ik heb gezien dat er in Dalyan een aantal geocaches (www.geocaching.com voor geïnteresseerden) liggen, die te voet prima te doen lijken. Tarik heeft geen zin. Dus gewapend met rugzakje vol water en een pen ga ik alleen op stap.

IMG_20190815_102602

Het is warm, maar lekker rustig vergeleken met 's avonds. Ik kan dus ongestoord zoeken en ik kom op plekjes waar ik anders nooit zou komen.

IMG_20190815_113042

Wanneer ik tussen de middag weer terug bij het hotel ben, zijn Emre en Mo nog niet terug. Ik trek me terug in een hangmat met' "Het Juvenalusdilemma - Dan Brown"  en kom zo de middag wel door. Pas na 15:00 is de auto weer terug. Het is netjes hersteld: ik zie er in ieder geval niets meer van😄.  Wat wel vreemd is, is dat onze verzekering 1x heeft gebeld, maar we waren te laat met opnemen (we hebben dus niemand gesproken).  Wel zien we daarna online dat zij de schademelding als afgehandeld beschouwen.?? Hoe dan? Zij hebben niets gedaan, geregeld of ons ook maar gesproken! Apart. Maar het maakt voor ons nu niet meer uit.

In de vroege avond gaan Mo en ik nog even naar de antieke stad Kaunos, aan de overkant van de rivier. We gaan weer met de pont, deze keer te voet😂. Doordat het wat bewolkt is, is de wandeling goed te doen. Het is nog steeds warm, maar je loopt tenminste niet in de brandende zon.  We zijn onder de indruk van de plek, die zo 'n 600 jaar voor Christus al gesticht is.

IMG_20190815_181841IMG_20190815_183440

Er was daar toen al veel kennis over dingen als tijd en het feit dat de aarde rond is! Jammer genoeg sluit het om 19:30, dus hebben we weinig tijd om overal goed bij stil te staan. Met recht een flitsbezoek. Klik hier voor meer informatie over Kaunos

16/8: We doen het rustig aan vandaag.  Want vannacht begint de reis naar huis in etappes. Eerste stop is de stad Keşan​​​​​​. Van hieruit gaan we bepalen of we bij Edirne de grens over gaan, of via de kleinere grensovergang met Griekenland verder gaan. 👋🏻

1. Wichert en Alie:
    16 augustus 2019