Verjaardag Tarik - beetje ziekenboeg (25/7)

25 juli 2019 - Nevsehir, Turkije

Vandaag is Tarik jarig. 15 jaar alweer. Hij komt met een heel blij en vrolijk gezicht de ontbijtzaal in. Hij laat zich zelfs knuffelen in het openbaar😄. We nemen uitgebreid de tijd om rustig te ontbijten. We hoeven vandaag namelijk helemaal niets. Dit komt omdat Mo gisteravond en vannacht voortdurend misselijk is geweest en ook een aantal keer heeft overgegeven. De plannen die we voor vandaag hadden, schuiven we door naar morgen, want het ligt toch op de route van de volgende bestemming: Mersin.

We doen wat boodschapjes en rusten wat uit bij het zwembad.

IMG-20190725-WA0004

Bij het avondeten weten we Tarik toch nog te verrassen. We nemen 4 taarten van het buffet en doen daar wat kaarsjes op (we steken ze natuurlijk ook aan). Hiermee sluipen we op Tarik af. Ondanks dat hij niet houdt van die aandacht, moet hij er wel om lachen

1. Christine:
    26 juli 2019
    Gefeliciteerd Tarik! Sterkte Mo... Heerlijk, zo'n zwembad... Hier ook nog 35+ graden...
  2. Béa:
    26 juli 2019
    Gefeliciteerd Tarik en beterschap voor Mo! Wilko heeft ook al een buikgriepdag gehad.
  3. Esther S:
    26 juli 2019
    Naar he? Hoe was de hamam?
  4. Béa:
    26 juli 2019
    De hammam was fijn en ik ben daarna nog naar een kapsalon geweest voor epileren (met een draadje) en pedicure. Dat was eigenlijk nog veel bijzonderder. Ik was met alleen vrouwen, de hoofddoek ging af :-) zit er nog een hammam bezoek voor jullie in het programma?
  5. Esther S:
    30 juli 2019
    Ha Ja met zo'n touwtje tussen 2 handen en tanden. Knap dat ze daarmee zo precies kunnen epileren hé? Ik weet niet of we nog naar de hamam gaan. Het is tegenwoordig erg lastig onderscheid maken tussen een toeristische attractie en het echte spul. Moet jij ook overal een hoofddoekje dragen dan? Dan ben ik benieuwd hoeveel draagtechnieken je je al eigen hebt weten te maken.🧕🏻. Ik heb het idee dat er hier nu meer hoofddoeken en lange kleding gedragen wordt dan 20 jaar geleden. Ik moet er niet aan denken bij deze temperaturen. Ook die totale 'badpakken' met geïntegreerde hoofdbedekking lijken me erg oncomfortabel. Droog zijn het net regenpakken, het knispert en kraakt erg. Kan niet fijn zitten.
  6. Wichert en Alie:
    26 juli 2019
    Mmmm lekker taart Tarik lusten wij ook wel. Zielig voor Mo beterschap en dikke knuffel.
  7. Béa:
    31 juli 2019
    Ha Esther, deze vrouw deed het zonder tanden, maar alleen een draadje in beide handen. Ik vond het heel knap en helemaal toen ik het zelf ook eens probeerde. Het lijkt makkelijk, maar je moet er echt even mee oefenen. We zijn maandag nog weer naar een hammam gegaan en wij hebben bewust voor de toeristische vorm gekozen. Dan mochten we samen en dat is wel zo gezellig. Ik ben met een vriendin ooit eens in Parijs in een echte hammam geweest en dat was inderdaad bijzonder.
    Ik had me deze reis voorbereid en een sjaal meegenomen die ik als hoofddoek zou kunnen gebruiken. Echter... in Marokko is alles wat voor moslims is niet toegankelijk voor niet moslims. Dus het was niet nodig. We hebben de moskee gehoord (vijf keer per dag), maar niet van binnen mogen bekijken. Geen probleem, het is ook een kerk, geen toeristische attractie ;-)
    Boerkini's hebben we niet gezien, wel vrouwen die gekleed de zee inliepen. En ook best veel vrouwen die helemaal "ingepakt" waren. Daar kan ik niet zo heel veel begrip voor opbrengen. Het was zo warm en ik vind het raar dat vrouwen zich moeten verstoppen omdat mannen zich niet kunnen beheersen. Of begrijp ik het niet goed?
    Wij zijn inmiddels weer thuis, de wasjes hangen te drogen. Ik blijf jullie nog even volgen, wat schrijf jij mooi!
  8. Esther S:
    1 augustus 2019
    Ja dat van dat volledig ingepakt zijn begrijp ik ook niet. Toch willen ze het soms zelf ook graag en vinden ze het zielig voor ons dat onze mannen ons er zo bloot bij laten lopen (blijkbaar vinden onze mannen het niet belangrijk om ons te koesteren). Dit is ook een uitleg die ik ooit eens heb gekregen. Ik denk dat je vooral moet dragen wat je zelf prettig vindt en niet omdat het opgelegd is door iemand of door een instantie.
    Leuk om te horen dat je de verhalen leuk vindt. Waar het me vooral gaat is om mijn eigen reisdagboek bij te houden. Maar ik ben me wel bewust van het feit dat mijn verhalen wel eens wat breedsprakig kunnen zijn. Dus ik vroeg me wel af of het leuk is voor een ander om te lezen.
  9. Béa:
    1 augustus 2019
    Sterker nog....mijn moeder en een vriendin van me lezen ook mee en genieten er ook van!
  10. Esther S:
    😱🤭😃